Harva juhtub, et lahendus, mida klient otsib, vastab 100% ettevõtte poolt pakutavale. Suuremates firmades, millel on lai tooteportfell, ei pruugi müügi-inimene isegi teada kõiki lahendusi, mida pakkuda suudetakse. Nii võib juhtuda, et:
- Klient jääb vastuseta, sest müüja ei näe, kuidas küsitu haakub tootevalikuga.
- Mõni lahendus jääb pakkumata, sest müüja ei oma ülevaadet ettevõtte kompetentsidest.
- Mõni lahendus jääb müümata, sest müüja ei tea standardlahendust ja erilahendus on kliendile kallis.
Kuigi tehisintellekt ei pruugi osata eristada olulist ning ei oma elulist kogemust, on see siiski võrdlemisi hea statistilise analüüs tegemisel. Näiteks suudab tehisintellekt vaid hetkega:
- Koostada kokkuvõtte pikemast tekstist;
- Eristada kliendi kirjast kliendi ootuse;
- Tuvastada kliendi kirjast tooted;
- Võrrelda kliendi soovitud lahendust äri lahenduste kataloogiga;
- Koostada esmase ülesannete loetelu;
- Valmistada ette vastuskirja mustandi.
Kokkuvõte ja soovi täpsustamine
Kui klient on enne päringu tegemist teinud põhjaliku eeltöö ning pannud kirja hulgaliselt täiendavat informatsiooni, võib kliendihaldur kirjaga hätta jääda. Suuremates ettevõtetes on mitmeid tooteliine, millega tegelevad erinevad spetsialistid ning kliendihaldurid ei ole kõigi toodetega kursis.
Nii on sage situatsioon, kus kirja sisu on liiga keeruline kliendihaldurile, kuid liiga pealiskaudne spetsialistile. Müügihaldur peab kvaliteetse vastuse kirjutamiseks iga kord nõu pidama spetsialistiga. Spetsialist ootab kliendihaldurilt eeltööd ja süvenemist, milleks kliendihalduril ei ole aega.
Tehisintellekt, kelle teadmised ei ole küll sügavad, kuid väga laiapõhjalised, saab kliendihaldurile appi tulla. Iga kliendi päringu saab läbi lasta töövoo-mootorist, kus AI annab oma esmase sisendi kliendiootusele, hindab ära millised äri tooted või lahendused võiksid kliendile kõige paremini sobida, ning koostab esmase tegevuskava.
Kliendihaldur ei pea tehisintellekti sisendit arvesse võtma, kuid võib sealt leida kiireid näpunäiteid, mida kliendiga veel enne üle täpsustada kui spetsialisti poole pöörduda.
Kliendipäringute rikastamine tehisintellektiga on kiire, lihtsustab kliendihaldurite tööd, parandab spetsialistile mineva kvaliteeti ning klient saab kiirema ja mõtestatuma vastuse. Võidavad kõik osapooled.