Future Today Institute mõttekoja hinnangul oleme me supertsüklis, mida mõjutavad AI kiire areng, murrangud geeniteaduses ja kõikide seadmete võrgustumine. Geeniteaduse kiirest arengust keskmised ettevõtted kohest kasu lõigata ei saa, kuid AI arengust ja võrgustumisest on võimalik kiiresti kasu lõigata küll. AI ja suure hulga andmete töötlemine sobivad suurepäraselt kokku.

Mõttekoja hinnangul on AI üks peamisi jõude, mis loob uusi võimalusi ja muudab olemasolevaid struktuure. 🎯 Kui juhid ei kohandu AI võimalustega, jäävad nende juhitud ettevõtted konkurentidest maha. Näiteks jae-ettevõte, mis ei kasuta AI soovitussüsteeme, võib kaotada kliendid konkurendile, kes pakub isikupärast ostukogemust.

AI mõju ettevõtetele ja tööstusele võib jagada kolme peamisesse kategooriasse: tõhususe ja tootlikkuse parandamine, kliendikogemuse ja turu mõistmise parandamine ning innovatsioon ja uued ohud.

Tõhusus ja tootlikkus

Automatiseerimine ja optimeerimine
AI automatiseerib korduvaid ülesandeid, nagu andmesisestus ja tootmise plaanimine. Tootmisettevõtted, mis kasutavad AI-põhiseid robotisüsteeme, suurendavad tootlikkust ja vähendavad inimlike vigade riski. 🚀 See toob kaasa kulude kokkuhoiu ja efektiivsuse kasvu.

Müügiprotsesside automatiseerimine ja optimeerimine saab suurendada tulusid, sest kiirem vastamine pakub võimaluse sooritada müük hetkel mil klient toodet soovib. AI-süsteemid suudavad valikust kiiremini leida õige toote, kiiremini vastata päringule ning kiiremini vormistada tehingu. Kui vaid oleks võimalik kõik kaubad ka AI-ga tarnida… (Räägitakse, et ühes suures veebipoes hindab AI ostu tõenäosust ning komplekteerima hakatakse enne kui inimene on tellimuse kinnitanud)😊

Kiiremad ja paremad otsused
AI analüüsib andmeid inimesest kordades kiiremini, luues väärtuslikke teadmisi. Ettevõtted saavad teha informeeritud otsuseid, näiteks ennustada turutrende ja optimeerida tarneahelaid. 📊

Kui lõpuks on ka teadmisi nii palju, et nende baasil otsuste langetamine võib aeglaseks muutuda, aitab AI otsustada, millised teadmised on tulemuse saavutamise seisukohalt olulisemad. See võimaldab paremini reageerida turu muutustele ja suurendada konkurentsivõimet.

Kliendikogemus ja kliendi mõistmine

Kliendid teavad, et ettevõtted muutuvad digitaalsemaks ning nõuavad, et ettevõtted kasutaksid kogutud andmeid ja analüüsiga omandatud teadmisi oma teenuste paremaks muutmiseks.

Isikupärane kliendikogemus
AI võimaldab pakkuda personaliseeritud teenuseid ja tooteid. Näiteks e-kaubanduse platvormid, mis kasutavad AI-d, saavad soovitada klientidele tooteid nende varasemate ostude ja eelistuste põhjal. Samuti saab kombineerides AI-d kliendirakendusega võtta arvesse inimese asukohta ning pakkuda valikut tema asukohast tulenevalt. 🛍️ See suurendab kliendirahulolu ja lojaalsust.

Parem tugiteenus
AI-toega vestlusrobotid pakuvad kiiret ja tõhusat kliendituge. AI suudab ettevõtte dokumentatsioonist leida vastuse kiiresti ja ööpäev läbi. Teenuse analüüsimisel on võimalik toe vajadused paremini kategoriseerida ja ning anda sisendid teenuste arendamise protsessi 📞 Parem tugiteenus parandab klientide rahulolu ja automaatika vähendab kulusid.

Innovatsioon ja uued ohud

Uued tooted ja teenused
AI aitab arendada uusi teadmistel põhinevaid tooteid ja teenuseid. Nutikate seadmetega on võimalik pakkuda täiendavat väärtust läbi ennetava hoolduse ning lühemate katkestuste. AI integreerimine teenustesse võimaldab pakkuda täiesti uusi teenuse mudeleid, hõivata uusi geograafilisi turge ning naaber-segmente, kuhu sisenemine tundus varem liiga kallis. 🌟

Oskuste arendamine
AI loob uusi töörolle ja nõuab uusi oskusi, pakkudes võimalusi töötajate ümberõppeks ja karjääri edendamiseks. Mitmed rollid alates juhtimisest, personalitööst ja turundusest saavad otsest kasu  AI-st otsuste langetamisel. Tootmine ja teenindus võidavad AI integreerimisest protsessidesse.

Kõik need võidud nõuavad ka oskuste arendamist, et AI-le ülesandeid anda tulemuslikult ja efektiivselt. Seejuures peab see õppimine olema sageli kiire, et püsida konkurentidest ees. Lisaks näeme peagi ettevõttes uusi andmeteadlasi ja AI insenere, kes AI loodud võimalused peavad realiseerima.

Küberjulgeolek
Sarnaselt muude äridega automatiseerib AI nii küberkaitse kui ka ründe. See tähendab, et süsteemides hakatakse lähiajal avastama rohkem parandamist vajavaid vigu kui see oli vaid mõni aeg tagasi. 🦉 Need vead peab parandama senisest kiiremini, sest ka ründeprotsessid liiguvad automatiseerimise suunas. See, et rohkem vigu on vaja parandada kiiremini, tähendab suuremat koormust turvalisusega tegelevatele inimestele – hakkame nägema vigu, mis tekivad vigade kiirest parandamisest. Andmete varundamine on tähtsam kui kunagi varem.

Homme võib olla hilja alustada

Ettevõtted peavad kohe alustama AI integreerimist oma strateegiasse ja protsessidesse. 🎯 Esmalt tuleb tõsta teadlikkust ja koolitada töötajaid AI võimaluste kohta. Samuti tuleb investeerida tehnoloogilisse infrastruktuuri ja andmete haldusse. Koostada tuleb pikaajaline AI-strateegia, mis hõlmab protsesside optimeerimist, kliendikogemuse parandamist ja innovatsiooni.

Mentosteer  saab teid aidata AI teekonnal. Pakume koolitusi ja konsultatsioone, mis aitavad mõista AI võimalusi ja rakendusi. Aitame koostada ja ellu viia AI-strateegiaid ning pakume tuge tehnoloogilise infrastruktuuri ja andmetöötluse optimeerimisel. ☀️


Liitu Mentosteeri uudiskirjaga

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Name