Tehisintellekti juurutamine on paljude ettevõtete jaoks millegi täiesti uue ja seni nägemata võimaluste tööle rakendamine. Kui oled esmakordselt avastanud ChatGPT võimalused, tunduvad kõik AI teemad kui imede maa. Seepärast võivad tegelikult võimekused ja kujutelm tulemusest kergesti lahku minna.
AI projekti ettevalmistamine
AI projekti ettevalmistamise käigus peab endale selgeks tegema, kus ettevõtte protsessis AI-d kasutada soovitakse. Ilma igasuguse integratsioonita on võimalik ChatGPT kasutusele võtta turunduses, et aidata tekste ette valmistada, parandada sõnastust ja SEO-d õigete märksõnade lisamisega juba valmis teksti.
Standardsematesse tegevustesse on võimalik keelemudel sisse lisada selliselt, et iga kiri jõuab töötajani juba analüüsitult, sobivad tooted / teenused on juba välja valitud ja isegi kliendi kirja mustand on valmis.
Tehisintellektiga saab parandada protsesside kiirust, tõhusust ja lisada personaalsust, mida traditsioonilised meetodid ei luba. Need moodustavad väärtuse, mida AI saab pakkuda.
Kõrge sagedusega tegevustes annab AI integratsioon kiire tasuvuse tehingute arvu kasvu ja kõrgema kliendirahuloluga. Kliendihaldur jõuab samas ajaühikus palju rohkem.
Ettevalmistuse käigus ei tohi unustada ka riske, sest AI valede ostuste eest vastutab ikkagi AI kasutaja. Seepärast on mõistlik alati liikuda etapiviisileselt pidevalt parendades vastavalt töötajate oskuste kasvule.
AI väärtus
- Kiirus
- Tõhusus
- Analüüs
- Automaatika
- Personaalsus
AI tasuvus
- Investeeringute kiire tasuvus
- Täiendavad tulud
- Klientide rahulolu
AI riskid
- Töötajate oskused
- Imede ootamine
- Liiga suur suutäis
- Mudeli vead
Kui väärtus, tasuvus ja riskid on läbi mõeldud, saab asuda juurutama.
Eduka AI projekti sammud
Esimese AI projekti algus on mõistlik jagada kaheks osaks – käivitamine ja plaanimine. Selliselt võetakse alguses rohkem aega huvigruppide ja ettevõtte vajaduste selgitamiseks. Kuna tegu on uue tehnoloogiaga, on alguses vaja fikseerida nii töötajate oskuste tase, ettevõtte tehniline valmisolek kui tehnoloogia valmisolek.
Seejärel saab planeerida juurutatava AI tehnilise lahenduse, töötajate koolitusvajaduse ja juurutusprojekti eelarve.
AI tehnoloogia piloot ja AI integratsioon ettevõtte süsteemidega on ka mõistlik jagada kaheks osaks. Tehnoloogia piloodi käigus luuakse minimaalne lahendus, et hinnata lahenduse jaoks vajalikke andmeid, tulemit ja määratleda punktid, kus inimene peab otsuseid langetama. Seejärel saab AI integreerida ettevõtte süsteemidega.
Kui lahendus on valmis, siis tuleb töötajaid nii koolitada, et lahendus oleks efektiivselt kasutuses, kui küsida tagasisidet, kuidas lahendus „lahingus“ vastu peab.
Monitooring ja täiendusplaan
Ükski äri ei seisa paigal. Seepärast peab ka AI lahenduse loomise käigus juba plaanima kuidas monitoorida lahenduse toimimist, ning kuidas korraldada lahenduse ajakohastamine vastavalt sellele, kuidas mudelite võimekus kasvab ja äri muutub.
AI projektides tasub mõelda alati, mis on järgmine samm, sest AI teenused muutuvad üha võimekamaks. Iga äri saab AI tehnoloogiatest lähiaastatel tugevalt mõjutatud. Mitte ei muutu ainult müügi ja teenindusega seotud töökohad, vaid ka klientide ootus teeninduse kiirusele ja kvaliteedile on peagi uuel tasemel.