Kliendid ootavad kõrgetasemelist ja personaalset teenindust. Olgu suhtluskanaliks chat, e-post, telefon või sotsiaalmeedia – kliendid ootavad, et ettevõte tunneks neid, mõistaks nende ajalugu ja vajadusi ning pakuks asjakohaseid lahendusi. Selle ootuse täitmine skaleeritaval viisil on raske. Traditsioonilised klienditeeninduse lahendused (näiteks skriptipõhised chatbotid või üldised KKK teadmistebaasi vastused) kipuvad andma igale kliendile ühesuguse, standardiseeritud vastuse. See…
OpenAI tutvustas hiljuti oma uut GPT-4.1 mudelite perekonda, mis peaks asendama kõige populaarsema ja pikaealisema mudeli GPT-4o. Mida uus AI mudel endaga kaasa toob ja miks on ettevõtetel oluline olla nende arengutega kursis? Muutuse kiiruse kasv AI areng on olnud viimasel ajal ülikiire. Kuigi AI süsteemide kasutaja ei pruugi arenguid märgata, sest õige vastus küsimusele…
Kasutades igapäevaselt AI teenuseid ning jälgides nende arengut, olin kindel, et see on vaid aja küsimus, millal AI teenused on Turingu testis piisavalt head. Open AI uusim mudel 4.5 on Turingu testis lausa parem kui inimene. Turingu testi idee pärineb inglise matemaatiku ja arvutiteadlase Alan Turingi töödest. Turing esitas mõtteeksperimendi, mida nimetatakse “imitatsioonimänguks”, kus inimene…
Turvalisus on läbiv teema iga andmeid sisaldava lahenduse loomisel ja kuna tehisintellekti ülesanne on kiireid otsuseid langetada, on turvalisus AI lahendustes ehk isegi olulisem kui muidu. Seepärast peavad olema turvatud nii rakenduste komponentide omavaheline suhtlus, töötajate ligipääs AI tulemile ning loomulikult ka andmed, mida otsustamisel kasutatakse. Luues tehisintellekti lahendusi Microsofti teenuseid kasutades, on kõik komponendid…
DeepSeek on tehisintellekti maastikul tekitanud tõelise tormi. Oma sünteetilise mudeliga on nad tõestanud, et väiksemad, odavamad mudelid suudavad konkureerida suurte baasmudelitega. Kirjutasin LinkedINis, mida arvan Deepseekist. Siiani ei ole pidanud oma arvamust muutma: Iga teema vajab pikemat selgitamist. Kuigi OpenAI, Anthropic ja Google vihjavad pidevalt üldise tehisintellekti (AGI) tekkimisele, on tulevik ikkagi udune. Viimastes väljaütlemistes…
Aasta algus on ikka ennustuste tegemise aeg, kuigi eriti tänamatu sellises kiiresti muutuvas valdkonnas nagu tehisintellekt. Vahel on raske ennustada, mis juhtub järgmisel nädalal. Mõistlik on ennustada seda, mis kindla peale juhtub. Vahel ongi mõistlik astuda samm tagasi ja vaadata pragmaatiliselt, millega kindlasti saab arvestada. Arvutisüsteemid lähevad üha suuremaks ja keerukamaks, ent paradoksaalsel kombel tundub…
Tehisintellekti (AI) areng on toonud kaasa mitmeid uuendusi, mis võimaldavad ettevõtetel ja arendajatel luua intelligentseid rakendusi ning parandada äriprotsesse. Internet on täis näiteid, kuidas turundus ja müük saavad ChatGPT kasutamisega oma töö teha senisest oluliselt lihtsamaks. Teistes ettevõtte protsessides ei pruugi lihtsast küsimuste ja vastuste esitamisest kasu olla. Paljudel juhtudel on kasulik selline töövoog, kus…
Ai võimaldab saavutada uue efektiivsuse taseme. Kui kõik info on digitaalne, kas AI tapab kõik äritarkvarad. Sellise provokatiivse küsimuse tõstatas Satya Nadella hiljuti antud intervjuus. Nadella näeb tulevikku, kus tehisintellekti agendid äriprotsessides kujundavad ümber meie arusaama rakendustest, hallates ülesandeid platvormide vahel sujuvalt, kaotades rakenduste vahelised piirid ja vähendades rakenduste vahetamisega seotud produktiivsuse kaotust. Kuid kas…
Turvaline ja vastutustundlik AI tähendab, et tehisintellekti kasutamisel luuakse uusi võimalusi ja väärtust, kuid seejuures peetakse silmas nii inimeste, ettevõtete kui ka ühiskonna huve. See hõlmab nii andmete kasutamise eetilist poolt kui ka riskide ohjamist, tagamaks, et AI lahendused ei kahjustaks kedagi, oleksid ausad, läbipaistvad ja usaldusväärsed. Vastutustundlik AI tugineb arusaamale, et tehnoloogia eesmärk on…
Tehisintellekti (AI) areng on jõudnud punkti, kus autonoomsed AI agendid on muutumas üha olulisemaks. AI agendid suudavad iseseisvalt teha otsuseid ja täita keerukaid ülesandeid, mis varem nõudsid inimeste sekkumist. Praegu on ideaalne aeg AI agentidest rääkida, sest tehnoloogia küpsus ja ettevõtete vajadus efektiivsuse järele loovad soodsa pinnase nende laialdaseks kasutuselevõtuks. Mõni aeg tagasi sai refereeritud…