Hiljuti sattusin statistikale, mis näitas, et 52% inimestest kasutab salaja tehisintellekti oluliste tööülesannete täitmiseks. See tuletas mulle meelde sarnast olukorda kümme aastat tagasi, kui töötajad kasutasid salaja pilveteenuseid, sest ettevõtted kõhklesid kaasaegsete lahenduste, nagu Office 365, kasutuselevõtul. See on korduv muster!

Kuulasin ka Brené Browni intervjuud, kus intervjueeritavateks olid Paul Leonardi ja Tsedal Neeley, Harvardi Business Schooli professor. Nad arutasid, kuidas ligipääsu keelamine kaasaegsetele tööriistadele võib olla häbistamise vorm. See saadab sõnumi: “Sa ei ole piisavalt väärtuslik, et sulle parimaid tööriistu pakkuda.”

Tänapäeva töökohal on IT-lahendused integreeritud peaaegu igasse seadmesse ja protsessi. Ligipääsu keelamine kaasaegsetele tööriistadele võib olla eriti masendav, viidates sellele, et töötajate oskused ja teadmised on vananenud ja mittevajalikud. See vihjab, et nende rollid või ülesanded on vähem tähtsad, tekitades tunde, et nad on ettevõttes ja laiemal tööturul edutamisvõimalustest välja jäetud.

Professionaalne kasv: Tehnoloogia ja tehisintellekt võivad parandada töösooritust. Ilma ligipääsuta kaasaegsetele tööriistadele on töötajad piiratud oma õppimis- ja arenguvõimalustes. See tõrjutus mõjutab nende kasvuvõimalusi organisatsioonis ja kogukonnas, vähendades nende pädevust tööturul.

Võimestamine: Tehisintellekti tööriistad võimaldavad inimestel ülesandeid tõhusamalt ja tulemuslikumalt täita. Kui töötajatelt võetakse need tööriistad ära, peavad nad tuginema vananenud ja ebatõhusatele meetoditele, mida nad võivad näha kui alla surumise viisi.

Sotsiaalne stigma: Ligipääsu keelamine kaasaegsetele tööriistadele võib viia häbimärgistamiseni. Need, kellel pole ligipääsu, võivad tunduda vananenud, muutustele vastu seisvad ja vähem pädevad, tekitades häbitunnet.

Ligipääs kaasaegsele tehnoloogiale ja tehisintellekti teadmistele on tänapäeva töökohal eneseväärikuse, pädevuse ja sotsiaalse kaasatuse seisukohalt ülioluline.

Miks bossid kasutavad häbistamist?

Juhid, kes kardavad, et nende oskused on vananenud, hakkavad vastu muutustele, et kaitsta oma positsiooni.

Uus tehnoloogia kindlasti lõhub vanu protsesse. Protsesside muutmine nõuab aega, raha ja pingutust. Ülemused võivad karta, et nad ei sobi selle muutuse juhtimiseks ja otsustavad, et raha võiks kulutada tõhusamalt mujale.

Eelmised laused kõlavad nagu ülemuste häbistamine…

Mida peaksime tegema, et vältida bosside ja töötajate häbistamist?

Julgustage õppimist: Edendage kultuuri, kus õppimine ja katsetamine on hinnatud. Pakkuge koolitusi, et vähendada hirmu uue ees.

Kaasake töötajaid otsustesse: Kaasake võimalikult palju töötajaid tehnoloogia juurutamise aruteludesse, et kõik tunneksid end väärtustatuna.

Tunnustage initsiatiivi: Tunnustage töötajaid, kes võtavad initsiatiivi uue tehnoloogia uurimiseks. Positiivne tagasiside võib muuta ettevõtte kultuuri.

Ettevõtted saavad vältida töötajate häbistamist ja luua keskkonna, mis väärtustab innovatsiooni. See tõstab moraali ja positsioneerib ettevõtte konkurentsitihedal turul edukaks.

Bossid ei tohi unustada, et juhid saavutavad oma eesmärke siiski läbi töötajate. Mida kompetentsemad ja ettevõtlikumad on töötajad, seda rohkem eesmärke saab boss saavutada.

Pole vahet, kas tegemist on tehisintellekti või mõne muu tööriistaga – kui tööriist parandab sooritust, peab seda kasutama.


Liitu Mentosteeri uudiskirjaga

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Name